Kies uw land voor lokale informatie

Inspiration to
smart transports

Nieuws, trends en ervaringen binnen IT en Transport van Vehco

Zorg dat de opleiding voor uw nieuwe Fleet managementsysteem op de gebruikers is gericht

IT-Strategi

TRAININGEN PLANNEN VOOR GEBRUIKERS

Voor 28% van de logistiek dienstverleners is opleiding de belangrijkste succesfactor bij de implementatie van een oplossing voor FMS. Het spreekt voor zich dat toekomstige gebruikers de technische kennis moeten bezitten om hun nieuwe oplossing te kunnen hanteren. Zorg ervoor dat er een concrete, gebruikersgerichte opleiding wordt gegeven. Op deze manier zijn uw collega’s op de dag van de waarheid niet bang om hun nieuwe hulpmiddel te gebruiken. 

TRAININGEN PLANNEN VOOR GEBRUIKERS

 

Concreet en gebruikersgericht onderwijs

De chauffeur heeft nu een scherm in de cabine die de routes, de opdrachten en/of de berichten van de transportmanagers verzendt. Er wordt geprofiteert van een hulpmiddel voor navigatie en timemanagement. De Android-interface intuïtief dankzij het gebruik van pictogrammen en menu’s die reeds vertrouwd vanuit het gebruik van smartphones. Opleiding over de functionaliteiten van de nieuwe hulpmiddelen (digitale handtekening, bewijs van levering, berichtenuitwisseling, vrachtwagennavigatie, enz.) is echter welkom. Vraag uw leverancier, om als onderdeel van de implementatie traject video training van de werking van boordcomputer op te leveren.

Bovenal moet de bestuurder zaken begrijpen. Wat betekent dit bericht wanneer de bestuurder een geofencinggebied betreedt? Wat moet er worden gedaan doen als een melding voor rijtijd wordt ontvangen? Reik de chauffeurs de sleutels aan zodat hun reacties welkom zijn en er antwoorden op vragen zijn.

Het is cruciaal dat de gebruiker deze apparatuur op correcte wijze kan gebruiken als u uw doelstellingen wil bereiken

Volg de training op

Plan voor kantoorgebruikers zo snel mogelijk een snelle introductie van de software, zodra het eerste voertuig is geïnstalleerd. Planners en transportmanagers zullen het wagenpark rechtstreeks online kunnen opvolgen en vertrouwd raken met de software. Tijdens een tweede sessie, één tot twee weken later, is dan al een groot deel van de functionaliteiten intuïtief getest en is de nieuwe oplossing reeds opgenomen en onmisbaar in de dagelijkse werk. 

De discussies zullen dan productiever zijn, concrete vragen kunnen beantwoord worden en geïllustreerd met feitelijke gegevens van uw wagenpark die tijdens de overgangsfase reeds zijn verzameld. We raden u aan om een maand later een tweede sessie te organiseren en vervolgens regelmatige trainingen te houden om op de hoogte te blijven van softwareontwikkelingen of om aan nieuwe operationele behoeften te voldoen.

Concreet en gebruikersgericht onderwijs

Share this post